MANI No.5

149881_462222833817225_278542482_n

A very important part of any collection is casting. The selection of models for the show sends a message, conveys the idea and a sense of collection that appeals to a specific audience…

When I looked at previous collections I always paid a lot of attention to models. The overall feel of the collection is very important and it's created by models. If they look good and walk even better they can literally convey the designer's vision. Likewise, a bad walk leaves a bad impression on the audience and thus undermines the entire presentation. I envisioned the make-up, hairstyle, chose the music, but I also paid special attention to the selection of models. I have tried to choose those girls that I believe will best express my vision. The cozy atmosphere and the large number of young, ambitious girls made my job easier.


Jako bitan dio svake kolekcije je i casting. Odabirom manekenki za reviju šaljete određenu poruku, prenosite ideju i osjećaj kolekcije, odnosno apelirate na određenu publiku. Kada sam prethodno gledao kolekcije uvijek sam puno pažnje posvećivao manekenkama. Vrlo je važan cjelokupan dojam koji ostavlja kolekcija, a stvaraju ga upravo manekenke. Ako dobro izgledaju i još bolje hodaju mogu doslovno prenijeti dizajnerovu viziju. Isto tako loš hod ostavlja loš dojam na publiku i time narušava cijelu prezentaciju. Ništa nisam prepustio slučaju- osmislio make-up, frizure, muziku, a posebnu pažnju posvetio sam odabiru manekenki. Nastojao sam izabrati one djevojke za koje vjerujem da će najbolje iznijeti moju viziju. Ugodno okruženje i veliki broj mladih, ambicioznih djevojaka olakšao mi je posao.

Mani

Casting za Fashioin week 271012dsc-0198

 

FACEBOOK . BLOGLOVIN’

 

Photos by: fashionweekzagreb.com

Comments

Popular posts from this blog

BALLET INSPIRED

Megan Fox Wallpapers

FAHION IMPERATIVE NOW ON INSTAGRAM